FŐOLDAL / MAGAZIN

Így tervezz irodát 2022-ben: az 5 legújabb és legfontosabb modern iroda design trend

Kollár Krisztina | 2022.01.27

A modern iroda távolodik a villódzó neonfények alatti egyenfehér vagy élettelen tojáshéj színű falak világától, sőt akár „műalkotás” is lehet. A megrendelők egyre igényesebbek és rájöttek, hogy a megfelelően tervezett és berendezett terek a kreativitást és a hatékonyságot egyaránt előmozdítják. A munkatársak már nem négyszögletes labirintusokban akarnak dolgozni, ahol az emberek nem látják egymást és szinte nem is találkoznak a saját kis „börtöncelláikban” ülve.

Így tervezz irodát 2022-ben: az 5 legújabb és legfontosabb modern iroda design trend

Ehelyett a nyitott, napfényes, tágas érzetű terek dominálnak, időnként eleven színfoltokkal vagy karakteres elemekkel tarkítva. A COVID miatti home office alaposan átalakította mind a munkatársi, mind a megrendelői szempontokat és az ingatlanfejlesztők, tervezők és irodabútor cégek is alkalmazkodnak a helyzethez. Ha fogékony vagy az új trendekre és szeretnéd, hogy a kollégáid lelkesen járjanak be az irodába, mutatunk néhány belsőépítészeti inspirációt az irodád átalakításához!


1. Rugalmasan alakítható irodatér – a bútorok, asztalok mozgathatóak, a falak áthelyezhetőek

Az asztalok magassága az ergonómia és az egészségünk érdekében állítható – ülő és álló 2 in 1 munkaállomások alakíthatóak így ki. A rugalmas terek és munkaállomások megengedik, hogy a kollégák kicsit mozogjanak napközben, és ne „ragadjanak” az asztalukhoz. Ez a közösségi érzésnek, az együttműködésnek és a hatékonyságnak is jót tesz. . Flexibily és Bagel elektromosan állítható asztalaink ezt a trendet szolgálják ki és nagyon gyorsan népszerűek lettek az ügyfelek körében.

Emellett a home officeban is kiválóan alkalmazhatóak és változatosságuk felfrissülést kínál az otthoni munkavégzés monotonitásához képest. A Bagel asztalok lágy, lekerekített formája a legújabb nemzetközi irodai design trendeket követi, a hölgyek különösen szeretik. (Mellesleg a feng shuinak is megfelel és az oldalunkat sem tudjuk lehorzsolni lendületes közlekedés közben.)

Emellett számos ergonómiai kiegészítővel tudjuk megtámogatni, hogy a munkatársak hosszú távon is egészségesek maradjanak. A rendkívül gerinckímélő, aktív SpinaliS forgószékektől a Fellowes (piacvezető amerikai irodai termékekkel foglalkozó cég) termékeiig, a monitortartó karokig és a lábtámaszokig számos komfortnövelő eszközt tudunk ajánlani.

Ha a kollégák egy kis nyugalomra vágynak, távol az irodatér zajától, zajvédett boxokat tudunk számukra biztosítani, akár kétszemélyes, beszélgetős, akár kis egyszemélyes fülkék formájában. A színeket természetesen illesztjük a cég arculatához, az elvárásokhoz vagy épp az aktuális Pantone év színéhez (2022-ben a very peri innovációt és kreativitást elősegítő bátor lila árnyalata), igény szerint.


2. Közösségi munkavégzés

A közösségi bútorok nagyon gyorsan teret hódítanak az irodaiparban. Az irodaházakkal kapcsolatos elvárások növekedése annak is köszönhető, hogy a fiatalokat sokszor már nem csak a magasabb fizetések vonzzák, hanem az élményalapú irodába járás, aminek fontos része a minőségi munkakörnyezet és az invitáló közösségi terek. Mindez annak ellenére igaz, hogy a COVID helyzet miatt nagyon megnőtt a home office aránya, ennek ellenére a legtöbben heti 1-2 napot szeretnek az irodában tölteni.

Akár ismert márkák bútorára, akár egyedi közösségi bútorra vágyik a céged, irodád, mi megtaláljuk a megfelelő megoldást. Illesztjük a berendezést a rendelkezésre álló terekhez, stílushoz vagy nagyobb felújítás, építkezés esetén teljes keljes koncepciót alakítunk ki az irodatérre és a kapcsolódó helyiségekre (fogadótér, recepció, közösségi tér, teakonyha, stb.). Több nemzetközi céggel állunk partnerségben.

Az egy- és kétszemélyes médiaegységek, ahol gyorsan és a zajt kizárva le lehet bonyolítani egy fontos telefont, megbeszélést vagy akár online meetinget, a hagyományos, lezárt tárgyalókhoz képest egy szintlépést jelentenek az irodatér látványképében.


3. „Kint is vagyok, bent is vagyok” - biofil design

A tervezők egyre inkább igyekeznek bevinni a természetet a belső terekbe. Az ember természethez való vonzódását elégíti ki a sok növény: nyugtató hatása van, alkalmas a napközbeni stressz csökkentésére. Emellett természetes módon tisztítják az iroda levegőjét, ezzel és relaxáló hatásuk révén is elősegítik a fókuszálást, javítják az energiaszintet. A terekben használjuk a színek pszichológiáját is. A természetes- vagy természettudatos anyagok használata mellett modern dekorokat (pl. művészi világítási megoldásokat vagy vonzó, karakteres falburkolatokat) is alkalmazunk.

A nagy ablakfelületek tovább erősítik a „kint is vagyok, bent is vagyok” érzést, és bár ez a hely adottságaitól erősen függő terület, a munkaállomások megfelelő elrendezésével vagy akár tükrök alkalmazásával nagyban növelhető az "ablak-érzés".


4. A technológia integrációja

A technológia kétségtelenül elsődleges szerepet játszik a 21.század irodájában. Mindent elektronikusan csinálunk, és az irodáknak lépést kell tartani a technológia szélsebes fejlődésével. Ez lehetőségeket is rejt magában: a papírmentes irodában már nincs igény a látványt gyakran megtörő óriási irodagépekre. Egy jól felszerelt iroda segíti a dolgozók hatékonyabb és gyorsabb munkavégzését.

Sok irodában már inkább a laptop mellett döntenek, amivel szabadabbá válik a munkavégzés helye. A laptop a nyitott terekkel kombinálva megkönnyíti az irodán belüli interakciót és egy gyors meeting is könnyebben összehozható, illetve a kreatív területeken dolgozóknak is előnyt jelent a mozgékonyság. Emellett teljes átjárhatóságot biztosít az iroda és a home office közt is.

Hogyan tudjuk ezt mi támogatni? Az ergonómia mellett figyelünk a funkcionalitásra is: a megfelelő világításra, az átrendezhetőségre (görgős bútorok), az elegendő dugaljra és adat csatlakozóra, a vezeték nélküli töltőkre, kivetítés lehetőségére (a média egységekben, tárgyalókban), okostáblákra, az irodagépek elhelyezésére – egyáltalán mindenre, amire az okos munkavégzéshez szükség lehet. Igény esetén együttműködünk világítástechnikai és videokonferencia-technológiát ellátó céggekkel is.

A COVID-19 további igényeket is támasztott a budapesti A és A+ kategóriás irodák „okosítása” terén: fontosabbá vált a fertőtlenítés, a biztonságos, vírusmentes környezet. A klímarendszerekbe ma már UV-C fényes fertőtlenítőket építenek be, érintésmentes vezérlők jelentek meg a beléptetőkapuk után a lifteknél, a világítás- és hőmérséklet szabályozásban és a mosdókban is. A zsúfoltság elkerülése is fontos szemponttá vált: az új térelrendezések tágasabbak, alkalmasak szükség esetén a távolságtartásra is.


5. Kényelmes munkaterületek

Arra kényszeríteni a munkatársakat, hogy nyolc vagy több órán át egy helyben üljenek az irodai székükben, biztosan nem a megfelelő sikerrecept (még emelhető, ülő-álló asztalok esetén sem). A csapatmunka, a közösségi élmények, az élőszó és a személyes találkozás helyszínévé egyre inkább a közösségi terek válnak. A lazább keretek közt, otthonosabb környezetben való „meetingelés” elősegíti a kreativitást és növeli a dolgozói elégedettséget.

Mint tervezők és kivitelezők, úgy gondoljuk, hogy olyan kényelmes ülőbútorokkal kell ellátni a modern irodákat, ahol a dolgozók akár laptoppal az ölükben vagy a kisasztalon tudnak együtt dolgozni, megbeszélést tartani. A rekreációs terek növelik a munkatársak elkötelezettségét, ezért, ha hely és költségvetés szempontjából belefér, érdemes break-out helyszíneket is betervezni. Lehet ez egy csocsó-asztal, egy függőfotel vagy egy ping-pong asztal is.

Az irodai szolgáltatások színvonala egyre inkább döntő lesz a karrierdöntésekben, illetve az Y és Z generációknál a munkavégzés rugalmassága sem mellékes szempont és „aki kimarad, az lemarad!”

Szóval képzeld magad egy új irodakörnyezetbe, ahol természetesebb a világítás, sok a növény, emberibb a légkör és lehuppansz egy kényelmes fotelbe – eltűnnek a kiégési tünetek, a kreativitásod beindul – és eljössz hozzánk, hogy segítséget kérj az álom megvalósításában! Nálunk mindehhez megtalálod a kínálatot és a szükséges tudást.

Csapatunk, aki a segítségedre lesz az irodatervezési folyamatban:

Wellbeing menedzser végzettségű értékesítőnk, Farkas Ferenc

A legfrissebb fejlesztéseket, anyagokat, irányokat követő és lehetetlent nem ismerő vezető lakberendezőnk, Kollár Krisztina

Nagyobb projekt illetve igény esetén a space planningbe bevonjuk Nietsch Mártit, a többszörös Év irodája díj nyertes belsőépítészt.

Cégvezetőnk, Nietschné Gadányi Mária több mint 30 éves ergonomikus irodai tapasztalatával és pozitív személyiségével fogja össze a csapatot.

Cégünk fontos erényei a megbízhatóság, a tisztesség és a sok éves tapasztalat az ergonomikus székek, munkaállomások és irodaterek kialakítása terén.



Kapcsolódó termékek