FŐOLDAL / MAGAZIN

Ebben az irodában készülnek a legjobb Instagram fotók

| 2019.08.01

A tech-óriások mindent megtesznek azért, hogy álomszerű irodákat biztosítsanak dolgozóiknak annak érdekében, hogy otthon érezzék magukat és felszabadult légkörben teljen a munkaidő. Az esztétikus és jól tervezett irodák ezért olykor játszótérré alakulnak át… máskor pedig tökéletes hellyé az Instagram-feed feltöltéséhez.

Ebben az irodában készülnek a legjobb Instagram fotók

Az Instagram új New York-i irodája – melyet a sztárépítész, Frank Gehry építészcége tervezett – számos lehetőséget kínál a dolgozóknak és a látogatóknak a tökéletes Instagram fotók elkészítésére. A 2010-ben indult cég első New York-i irodája mindössze három alkalmazottat foglalkoztatott – ez a szám mára közel 290 emberre nőtt, és további bővítésekre készülnek. A helyiség az Instagram második legnagyobb központja a San Francisco-i után.

A látványtervekért és az iroda struktúrájának megtervezéséért a Gehry Partners felelt, az enteriőrön és az installációkon pedig a saját design csapatukkal dolgoztak együtt. A hatalmas területű helyiség adta lehetőségeket és a nagy belmagasságot kihasználva egy centrális tér köré fűzték fel a különböző tereket.

A bejáratnál egy digitális fal köszönti a dolgozókat, amely a több mint 800 millió Instagram-felhasználó adatlapjairól és történeteiből kiemelt képeket vetíti ki. 

Kicsivel előrébb a folyosón egy színes üvegekből épült geodézikus félkupola áll, amely különböző szögekből nézve eltérő színekben pompázik. A szabályozható fényerősség és a mozgatható ülés interaktív felhasználói élményt biztosít, emellett méltán tartják az iroda egyik legideálisabb „selfie-pontjának”.

Az étkezőhelyiségben a dolgozóknak lehetőségük van a 30-as évek Miami-hangulatát idéző fagylaltpultból válogatni vagy a bőséges kínálattal felszerelt bárból választani harapnivalót.

A csendes munkára alkalmas könyvtártér a keleti és nyugati szárny közösségi tereitől távolabb helyezkedik el. Számos privát találkozóhelyisége is van az irodának, illetve egy hangszigetelt stúdiót is magáénak tudhat.

A látványosan installált elemek és a színátmenetes fotófalak alkalmazásával az iroda ügyesen reflektál a cég applikációjának kulcsára – a képmegosztásra. Ez azonban nem az egyetlen, amit átemeltek a kezelőfelületből. A konferenciatermek híres Instagram-felhasználók és hashtagek – például Accidentally Wes Anderson, Old Fashioned, Blair Waldorf vagy Rich Dogs of Instagram – után lettek elnevezve. 

Az Instagram építészetre és lakberendezésre gyakorolt befolyása jelentősen nőtt az applikáció piacra dobása óta. Farshid Moussavi építész szerint ma már a tervezőstúdióknak kiadott feladatleírásokban gyakran előfordul kritériumnak az, hogy a tér rendelkezzen „Instagram-kompatibilis”, fotogén helyiségekkel. Kétségtelen, hogy az Instagram radikálisan torzítja látásmódunkat, ezzel pedig az építészet és a design is igyekszik felvenni a tempót a piaci versenyképesség érdekében.

Forrás: dezeen.com